
Ekstremalnie suchy klimat Egiptu powoduje, że z tego odległego okresu istnieje wiele drzeworytów. Niektóre płyty drewniane z grobu Hosul Egipt, w Sakkarah należą do III. dynastia. Rzeźbiarstwo składa się z egipskich hieroglifów i figur w płaskorzeźbie, a styl jest niezwykle delikatny i delikatny. Stołek pokazany na jednym z paneli ma nogi ukształtowane jak przednie i tylne kończynki zwierzęcia, forma powszechna w Egipcie od tysięcy lat.
Zasady zachowania bezpieczeństwa w tartaku
W muzeum w Kairze można zobaczyć figurę mężczyzny z okresu Wielkiej Piramidy z Giza, być może 4000 pne. Wyrażenie twarzy i realizm powozu nigdy nie został przekroczony przez żadnego egipskiego rzeźbiarza tego czy innego okresu. Figura jest wyrzeźbiona z solidnego bloku jaworskiego i zgodnie z egipskim obyczajem, na którym połączono broń. Oczy są niewidoczne z kawałkami nieprzezroczystego białego kwarcu, z linią brązu otaczającego pokrywkę, maleńki krążek przezroczystego kryształu skalnego tworzy tęczówkę, podczas gdy mały kawałek polerowanego hebanu zamocowanego za kryształem nadaje mu żywy blask. IV., V. i VI. dynastie obejmują najwspanialszy okres egipskiej rzeźby. Natomiast drewno budowlane można znaleźć w tartaku.
Jakie typy drewna są najczęściej obrabiane w tartakach
Statuetki znalezione w grobowcach świadczą o wolności traktowania, która nigdy nie została osiągnięta w późniejszych czasach. Wszystkie to portrety, które artysta starał się jak najdokładniej oddać. Nie są to bowiem, jak współczesne posągi, po prostu dzieła sztuki, ale przede wszystkim religijne znaczenie (Maspero). Ponieważ duchy zmarłych mogły zamieszkiwać, figury Ka, ich cechy i proporcje zostały skopiowane. W głównych muzeach Europy można znaleźć wiele przykładów egipskich: mumijskie przypadki istot ludzkich z samotnie rzeźbioną twarzą, zwierzęce przypadki mumii, czasem pudełka, być może z figurą jaszczurki wyrzeźbioną w pełnej płaskorzeźbie mumii na pokrywie.
O czym należy pamiętać pracując w tartaku
Czasami zwierzę było rzeźbione w zaokrągleniu, a jego wydrążone ciało było używane jako całość. Meble, składane siedzenia jak nowoczesny stołek obozowy i krzesła z nogami kończącymi się w głowie bestii lub stopach zwierząt, Meble wciąż istnieją. Łóżka podparte łapami lwów XI. oraz XII. dynastie z Gebeleina, obecnie w Muzeum Kairskim), zagłówki, 6 lub 8 in. Wysoki, ukształtowany jak nóżka, bardzo podobny do tych używanych dziś przez rodowitego mieszkańca Nowej Gwinei, jest wyrzeźbiony scenami itp. w zarysie.
W brytyjskim muzeum można zobaczyć maleńką kasetonikę, 4 in. 21/2 cala, z bardzo delikatnymi figurami wyrzeźbionymi w płaskorzeźbie. To małe pudełko stoi na nogach kabriole 3/4 cala długości z nogami pazurów, dość Louis Quinze w charakterze. Są kadzidła kadzidła, rękojeść przedstawiająca bukiet kwiatów lotosu, miska uformowana jak liść rośliny wodnej z ząbkowanymi brzegami z Gurnah podczas XVIII roku. dynastia; uchwyty lustrzane, przedstawiające mały filar lub łodygę lotosu, czasami montowane na głowie Hathora.